2017. sze 26.

Mentorálás és tréning

írta: Daddy Freyer
Mentorálás és tréning

kepzes.jpg

 

Lehet, hogy én vagyok túlzottan pesszimista és kritikus, de életem folyamán nem kaptam még érdemben jól használható képzést sehol sem. A munkahelyi képzéseket meg ne is említsük, mert azok általában kritikán aluliak. Most olvastam az internetes médiában, hogy az egyik hazai tréningeket szervező akadémia "feltalálta" az utánkövetéses rendszert. Nem véletlenül a "feltalálta" szavacskát használtam duplikáció végett, ugyanis...

...nekem a hitelesség eredményfüggő és nem politikai kérdés.

Nekem a politika szó a hétköznapokban annyit jelent, hogy üresen fecseg valaki, sokszor a tényeket és a valós megoldásokat egy adott problémára beszéddel váltja fel. Attól nem leszek jóllakott, ha végighallgatom a bableves elkészítésének receptjét, eredmények is kellenek. Vagyis bemegyek a boltba megvenni az alapanyagokat és otthon meg megfőzőm... Ennyi. Magyarán nem beszélek a szomszédoknak a bablevesről, ha az éhségem diktál. Vagy valami hasonló.

Képzésre és tréningre igenis szükség van

Ma Magyarországon a képzések, tréningek nagy részével elégedetlenek a hallgatók; legalábbis erről lehet olvasni. Mivel a saját bőrömön ugyanezt tapasztaltam eddig, ezért nem kételkedem ebben, hogy ez tényleg így van. Aztán itt vannak az önmagukat mentornak hívó, vagy abban tetszelgő egyedek, akik szintén nem a szükséges tudást adják át nekünk a legtöbbször. Hogy honnan is tudom mindezt? Tapasztalatból. Amikor elmész példának okáért egy tőzsdei képzésre, akkor nem emberbaráti szeretetből akarnak megtanítani téged azon tudásra, hogy sikeres legyél a tőzsdén, hanem a burkolt cél az, hogy elveszítsd majd a pénzedet, lehetőleg minél hamarabb. Mert ők ebből élnek. Eszük ágában sincs megtanítani téged a sikerességre; felteszem, lehet nem is ért ehhez senki a cégen belül, mert akkor saját magának forgatná meg a pénzét és nem alkalmazott lenne. Ugye? Szóval ha nagyon szuperül hangzik valami, akkor érdemes a dolgok mögé nézni és az illető személy vagy a cég hitelességét megvizsgálni. 

Hiba lehet továbbá egy képzésnél, hogy nem a megfelelő közegnek okítunk valamit. Vagy olyanoknak akarunk eladni szemránckrémet, akik tuti nem a mi célcsoportunk (pl. középiskolásoknak), vagy ugye a céges képzésünkre kötelezően odarángatott alkalmazottak biztosan fogékonyak az elhangzottakra. Ja, és még a télapóban is hiszünk.

Summa summarum, nem az összes lehetőség szar, úgy ahogy van. Csak nekünk kellene egy kicsivel többet gondolkoznunk és pozicionálnunk magunkat. 

Kapcsolódó linkek:

http://penzugyibalfekek.blog.hu/2017/09/25/ut_a_lovehoz_csapjuk_be_egymast

http://penzugyibalfekek.blog.hu/2017/09/25/_ha_lenne_penzem_akkor_konnyen_csinalnek_penzt

http://penzugyibalfekek.blog.hu/2017/09/25/hyip-hyip_hurra

Szólj hozzá

marketing reklám tanulás hazugság karrier hitelesség képzés mentorálás becsapás mentor utánkövetés pénzügyi balfékek trénin